Langkawi Sunset Cruise

Assalamualaikum dan Hai.

Okay lama gila aku dah tak menulis di blog ini. Busy la kononnya bekerja sebagai MO Medical di Hospital Sultanah Maliha. Haha. Sebenarnya banyak aku nak post kat sini tapi tengoklah nanti bila free sikit aku publish. Baiklah untuk post kali ini aku nak share berkenaan Langkawi Sunset Dinner Cruise.

4.30pm - Registration
5pm - Depart from Royal Langkawi Yacht Club
5 - 5.30pm - Selfie session at Eagle Square stop
5.30pm - 6.00pm - Jacuzzi net session
6.00pm - 7.00pm -
1hour easy cruising
7pm - BBQ dinner on-board
7pm - 8pm - Easy cruising back to yacht club
8pm - arrived Royal Langkawi Yacht Club

Aku pergi dengan abang-abang (mungkin adik) physiotherapist pada 10/07/2020. Nasib baik cuaca pun cantik sebab sejak kebelakangan ni Pulau Langkawi menerima taburan hujan. Cuma hari tu itinerary di atas lewat sikit sebab tunggu some vip ni. Tapi saya okay saja sebab walaupun lewat, semua plan dalam itinerary tu dibuat.




Total ada 3 tingkat. Tingkat atas sekali tu ruang pilot dan ada ruang luas juga boleh untuk solat. Tingkat bawah sekali pula ada bilik-bilik untuk sesiapa yang book untuk bermalam. Tingkat utama dia ada ruang karaoke tau. Nasib baik takda orang karaoke kalau tak cuaca mesti bertukar jadi hujan lebat dan kilat sabung-menyabung. Lol.




Tak Langkawi la kalau tak post kat dataran helang. Tapi aku takdalah sampai nak selfie sangat sebab dalam fon dah ada banyak gambar selfie dengan burung helang tu tiba.




Jacuzzi net tu aku tak involve sebab aku tak bawak baju extra nak mandi. Dan aku pun tak pandai berenang so macam cuak jugak. So kitorang isi perut dengan makanan sambil tonton penumpang lain berjacuzzi. Dinner BBQ yang disediakan pun puas hati. Boleh la nak cuci mata tengok gambar-gambar di bawah sepanjang cruising.




Hang dah pasaipa Amir nak buka kepak terbang kah. Tunggu angin tiup ja lol dengan berat badan yang sedemikian rupa. Sedih.




By the way aku ini memang seorang yang suka tengok sunset. Because the sunset taught us that how shitty our day is, it will ends beautifully. Gitu.




One for the memory sebelum dapat tinggalkan Langkawi akan datang. Akan datang tu bila pun taktau la.




The skinny version of Jack. Where is my Rose?




Harga? Since kitorang pergi atas tiket frontliner jadinya free of charge. Boleh kot kalau nak tahu details harga search saja Royal Langkawi Yacht Club.


Thank you.

Comments

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!