pernah rasa kehilangan orang tersayang..?

assalamualaikum dan salam manis semua..hehe..
Setiap yang bernyawa akan merasai mati. Kemudian kepada Kami kamu dikembalikan. (Every soul will taste death. Then to Us will you be returned). (Al-Ankabut: 57)


pernah rasa kehilangan orang tersayang..? saya pernah..tapi bukan orang..ianya haiwan..


tengok blog header aku ni pun dah tahu yang aku ni suka sangat kucing..ya..haiwan yang aku maksudkan tu adalah kucing..


aku ada 2 ekor kucing dulu namanya boboy dan chubby..mereka adalah kucing-kucing yang paling aku sayang berbanding kucing-kucing aku yang lain..


tapi kedua-duanya tak balik rumah..kami assume mereka sudah mati..orang cakap kucing yang kita sayang ni takkan mati depan kita, mereka akan mati jauh-jauh..betul kah..?


aku ada seekor lagi kucing yang namanya donny..aku takda lah sayang dia sangat macam aku sayang kat boboy dan chubby..tapi aku suka main tekan perut dia nak dengar suara dia menjerit..hehe..best..


dia mati depan aku..first time aku menangis tengok kematian depan mata..padahal sebelum tu bila ada kematian keluarga terdekat ke, aku tak pernah pun menitis air mata..


dah lah time tu aku belum solat asar lagi..memang solat dalam keadaan menangis habis..mereka yang pernah kehilangan yang tersayang mesti faham..


dan semalam seekor arnab aku mati..aku tak menangis..cuma rasa bersalah sebab lepas dia keluar untuk main..lepas tu jiran aku cakap ada arnab mati digonggong kucing..kesian sebab arnab itu baru nak membesar..

p/s: selalu berdoa dipanjangkan umur aku dan orang tua ku supaya dapat berbakti pada mereka..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!