super duper awesome..!

assalamualaikum, pembaca setia..sungguh perasan..haha..


Baginda bersabda ertinya: "Sesungguhnya berkawan dengan orang-orang yang soleh (orang-orang baik) dibandingkan dengan orang-orang jahat adalah seperti berkawan dengan orang yang menjual minyak wangi berbanding dengan tukang besi. Maka berkawan dengan tukang penjual minyak wangi terkadang dia memakaikan kepadamu atau kamu mengikutnya atau mencium wanginya. Akan tetapi berkawan dengan tukang besi (peniup api) mungkin terbakar pakaianmu atau kau merasakan panasnya." (Hadis Riwayat Muslim)


done with public health..


waktu awal posting dulu sedih sebab mengenangkan hanya dapat berpuasa seminggu sahaja di rumah..


waktu akhir posting sekarang ni bahagia sebab mengenangkan dapat berpuasa almost 3 minggu di rumah..


public health adalah posting yang sangat relax..aku ada banyak masa untuk buat apa sahaja yang aku tak boleh buat dalam posting lain..


contohnya dapat tidur lebih masa..zzz..
dalam posting ini jugak dapat berkenalan dengan boss yang sangat lawak orangnya..


dalam posting ini jugak aku belajar menjadi orang research dan pegawai kesihatan (yang garang)..


dalam posting ini aku rasa aku ada ramai kawan..


kesihatan awam..akan aku pertimbangkan di masa hadapan..sebab ianya super duper awesome..

p/s: all in all, in public health, i learnt to voice out (walaupun tak didengari)..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!