pericoronitis..!

assalamualaikum, kawan-kawan..kawan kan kita..?


Daripada Abdullah bin Amr r.a., Nabi SAW bersabda, "Orang yang bersifat kasihan, dikasihi oleh Yang Maha Mengasihani. Oleh itu, kasihanilah apa yang ada di bumi, nescaya yang ada di langit akan mengasihani kamu." (HR. Abu Dawud & Tirmidzi)


my current desktop background..in surgical posting currently..


1st day hari tu being allocated at clinic..banyak belajar hari pertama..jadi seperti rusa masuk kampung..tengok itu wow..tengok ini wow..
yang tak best bila banyak soalan ditanya..nasib baik ada medscape..tapi time tu jugaklah dia tiba-tiba nak stuck..
 berkenalan dengan new lecturer..best..1st day of ward work mengharungi momen-momen yang comel bersama pensyarah baru yang comel ini..


my 1st case presentation dapat 45 marks..diberi oleh pensyarah lama..


nasib baik hujung minggu tu pergi keluar jalan-jalan..release stress 45 markah itu..perlu ke stress..?


walaupun pergi berjalan-jalan..buku juga harus dibawa..tapi buku yang baca aku..haha..apa-apa pun buku ini telah diharamkan..bolehlah masuk dalam list buku-buku yang harus disamak..


the idea of distributing long case presentation to everyone..by my postingmates..keluar balik..aku mahu tunggu dan lihat..hangat-hangat tahi ayam..atau..hangat-hangat tahi diorang..


disebabkan sakit gigi hari itu..ingatkan dapat cabut..diberi ubat tahan sakit yang satu pun aku tak sentuh..


ditambah dengan metronidazole..boleh tak nak angkat tangan cakap..pharmacist boleh tak nak tukar ubat kepada beclomethasone sebab itu baru rumah sukan saya..


tapi aku berjaya habiskan jugak metronidazole ini..compliance kan..tepuk tangan..


semangat ambik time slip sebagai bukti tidak datang kelas..tiba-tiba pensyarah baru aku tu cakap forget about it..


apa-apa pun..doktor gigi tu cakap gigi bongsu aku ni harus dicabut melalui minor oral surgery..tahu-tahu ja aku ni posting surgery..

p/s: half posting already..sila mula study amer..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!