2012, let bygones be bygones..!

assalamualaikum, semua..


Jika kita tidak bersiap sedia untuk akhirat SEKARANG, jadi BILA lagi ? (Al-Ghazali)

untuk post kali ini cuma mahu share benda-benda yang aku dah lalui sepanjang 2012..the highlight one..

entering clinical year..circadian rhythm berubah..tidur tak menentu..tapi aku rasa clinical year ni aku lagi banyak tidur la..zzz..

jadi ketua kelas yang dipilih oleh 39 orang..batchmate aku 53 orang..so ada jugak la yang benci aku..haha..ingatkan semua orang sayang aku..perasan kejap ye..

my 1st professional exam adalah benda yang paling tough tahun 2012..alhamdulillah..sudah lepas..burung hantu jugak la nak lepas pun..

clinical year starting with posting yang aku tak puas hati..diskriminasi jantina..segala kerja keras aku tak dihargai langsung..pergi on call almost every day nak penuhkan logbook tapi hampeh dapat markah rendah..padahal case presentation aku penuh..supervisor bagi markah sangat ok untuk setiap anak buah dia tapi at the end semua orang fail case write up..bad attitude some more aku dapat..sememangnya diskriminasi jantina..aku memang tak puas hati..

2012 jugak aku sambut raya haji kat terengganu..korang patut faham perasaan aku macam mana bila semangat dah beli tiket semua..last-last ada berbaki 1 paper lagi untuk end of 1st posting..dan aku jual tiket aku tu kat junior aku..aku tak tau macam mana diorang ni buat kerja sampai boleh tercicir soalan..buat kerja pakai lutut..

clinical year aku banyak tengok awkward moments..aku kadang-kadang tak paham..kenapa mereka ini tidak boleh menjadi professional supaya boleh bekerja sebagai satu team..apa aku patut tulis..i have nobody..or..i have no buddy..aku jealous tengok posting mate group lain..

my second posting pulak berakhir dengan tragedi yang membuatkan aku trauma untuk balik rumah cuti..terperap la  kat bilik sorang-sorang..lebih tenang rasanya..kalau aku fail, aku memang tak boleh maaf..

penghujung tahun aku start dengan new posting yang memang sangat-sangat best (sehingga post ini ditaip)..i love you abang lam..tapi 1st day sangat memalukan bila alleged fall in outstretched hand..

2012..aku dah 21 tahun..terima kasih encik shuib dan puan salmah..tak lupa kakak dan 2 orang adik aku tu..maaf kalau tidak menjadi seorang anak, abang dan adik yang baik..



with every breath i take
with every heartbeat
i am always thinking of you
in my wake, breezing in my daydream
in my sleep and imagination
i am always thinking of you

in the moments of fear
with all the struggles in life
i am grateful because you are here
let it be that i lost all my worldly possessions
as long as you are still here

it is so obvious, i need love
from you my dear
only then i will feel
alive
my dear
i really do love you
because you give meaning to my life
i will continue to love
a moment more
after ever after

 

dalam bersahabat, tidak perlu kata terima kasih dan maaf sebab seorang sahabat sejati dapat menerima baik buruk sahabatnya..ye ke..

p/s: all the best juniors aku terutamanya my roommate and housemates..do the best..jangan pedulikan kata-kata senior korang..diorang dah lepas banyak songeh pulak..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!