ketua year 3..!

assalamualaikum penggali harta karun yang datang menggali..


Rasulullah SAW bersabda, "Iman terbagi dua, separuh dalam sabar dan separuh dalam syukur". (HR Al-Baihaqi)
my clinical year (which i hope to be more awesome than preclinical year hopefully) begins with orientation weeks yang berjalan selama 2 minggu..
apabila start a new sem, maka new class monitor kena lah lantik..sebelum tu, aku nak recap dulu the previous class monitor aku as well as their mentor..


sem 1: mr motor-besar
mentor: dr abdul hadi


sem 2: mr hidup-ini-tak-selalu-indah
mentor: dr salwani


sem 3: mr anak-bongsu
mentor: prof naim


sem 4: mr abah-cinta-emak-selalu
mentor: prof naim (lagi)


sem 5: mr turn-aku-pulak-jadi-ketua
mentor: prof naim (lagi sekali)


inilah prof naim our mentor..3 consecutive sem mentee dia jadi ketua..see..how leadership-lagi-awesome is our papa..(our papa ada tulis artikel dalam majalah i sihat)..


jom ikut kitorang satu batch beraya ke rumah our beloved pensyarah..


rumah prof rohayah..
 

sedap makanan dia..


al maklumlah dah jadi ketua..handphone di tangan 24/7..sibuk nak menguruskan anak-anak buah..


terima kasih prof..tahun depan kami mai lagi..


next is rumah dr iza..


makanan dia pun ada macam-macam..
 

makan sambil dengar suami doktor cerita pasal how they met..
 

terima kasih doktor..tahun depan jemput lagi..


back to orientation week, tak pasai-pasai being diagnosed as sindrom marfan ..(left click untuk membesar dengan sihat dan kuat)
one of my prof said no question should be considered stupid..tapi aku rasa bila aku jadi ketua ni, ramai yang tanya soalan bodoh kat aku..


oleh kerana dah masuk clinical year, aku pun nak buat diagnosis kat diorang ni..you actually had silly-question syndrome..beware coz it is contagious..treatment is simple, be silent..


first posting aku would be obstetrics and gynecology..hmm..walaupun aku aims pada benda yang lain..terima apa adanya..menyesal tak sudah..


tengah layan drama ni sekarang as warm up untuk ambik mood nak jumpa babies nanti..
akhirnya siap juga elective posting..my group research title is..amalan perancangan keluarga dalam kalangan guru-guru di sekolah kebangsaan permatang to' kandu: bagaimana mereka merancang keluarga dan bagaimana mereka mengelak daripada kehamilan yang tidak dirancang..

 duduk sorang-sorang kat dalam rumah ni since semua housemates aku belum start class lagi..bosan..
sekian sahaja..aku tau mesti korang nak lebih lagi daripada apa yang aku bagi untuk post kali ni..haha..perasan..

p/s: dilamar untuk menjalinkan kerjasama..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

  1. tahniah la dah jadi ketua kan....kalo ada apa-apa nak mintak tolong gitaw la ye....bestnye beraya, seydeh aku & Rahman tak dapat join, hope next year ada lagi la....aku suka last picture tuh!!! hahaha, suke promotion ceggitu....
    p/s : terimalah lamaran tuh, InsyaALLAH mudah ko nak survive nnt....

    ReplyDelete
  2. tahniah amir.. memang dari dulu pon amir the leader! hehe... :))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!