perfectionist..!

assalamualaikum..ke hadapan pembaca yang dikasihi sekalian..moga kalian dalam keadaan sihat walafiat hendaknya..
Surah At Taubah ayat 20 yang bermaksud: "Orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad dengan harta benda dan diri, mereka adalah lebih tinggi darjatnya pada sisi Allah (SWT). Mereka itulah orang-orang yang mendapat kemenangan. Tuhan mengembirakan mereka dengan rahmat daripada-Nya keredhaan dan syurga. Di dalamnya mereka memperoleh kesenangan yang abadi. Mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Sesungguhnya disisi Allah itu pahala yang sangat besar."
beberapa hari lepas aku bukak portal pelajar nak check result..mana la tau kot-kot dah keluar..tapi ini yang keluar..sila left click untuk bagi growth hormone dan tengok gambar ni membesar dengan sihat..

lupakan pasal result..post kali ni aku nak cakap pasal diri aku ni yang sangat mementingkan kesempurnaan dalam apa jua yang aku buat..yeah, i am perfectionist..

walaupun aku tau yang semua orang tak sempurna tapi tak salahkan kalau aku just nak make sure kan semua yang aku buat tu at very best quality..

tapi, jangan serik untuk bekerja dengan aku tau kawan-kawan..aku cuma nak yang terbaik ja..sehabis baik actually..

sebut pasal kerja ni, aku nak sangat bekerja dengan orang yang mahu mendengar pendapat aku but not necessarily accept my opinion..just dengar..buat apa aku bekerja dengan orang yang aku baru nak bagi pendapat tapi dah dicelah..buat apa aku bekerja dengan orang yang mahu orang lain dengar dan terima pendapat dia seorang sahaja..

  1. You are highly conscious and hyper-critical of mistakes. Hence, you have an extremely sharp eye towards details.
  2. You aim to be the best in everything you do, even if it is something that you are not interested in.
  3. You spend copious amount of time, right down to the last moment, to perfect something. You would rather sacrifice your well-being (such as sleep, eating time, etc) than let something be less than it can be.
  4. You set absolute ideals. There is only black and white, no grey.
  5. You are harshest critic of yourself. You would beat themselves up over the smallest thing that went wrong, to the extent of being neurotic.
  6. You mull over outcomes if they did not turn out as envisioned. You wonder why it wasn’t a different outcome, and whether you could have done anything to prevent that.
  7. You are defensive towards criticism and has a fear of failure because it suggests something you are not perfect.
  8. You only has the end goal in mind. If you don’t achieve the goal, it really does not matter what happens in the process.
  9. You have an all-or-nothing approach. If the situation does not allow him/her to achieve the standard he/she laid out, he/she will abandon the task because it does not make sense to spend time on something that he/she is not going to conquer.
  10. You are very self-conscious of any situation which might give others the perception you are not perfect.

p/s: berita baik hari ni is aku dapat tau yang kawan aku yang kahwin hari tu dah dapat anak..baby girl..lupalah nama dia apa..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

  1. amer..die jadik "maaf,keputusan anda dihalang atas alasan belum disahlan oleh senat" kan??
    sama la..haoyoo

    ReplyDelete
  2. yap..maybe sebab keputusan sangat power, sebab tu ar senat tu pun nak luluskan pun fikir 2 3 kali sebab terkesima..haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!