kopi jantan..!

assalamualaikum, semua penggali di luar sana..
Abdus Samad Falembani dalam kitab Hidayatus Salikin menyebut gurauan sebagai 'al-mizah'. Beliau membawa hadis Rasulullah yang bermaksud; "Jangan engkau bantahi saudaramu dan jangan engkau perguraukan dia." (Hidayatus Salikin: 170)

being a medical student aku tau confirm ramai yang suka perkataan ni..stay up..dan aku pun tak terlepas..hehe..

apabila aku nak tidur, aku akan tidur sekualitinya..kalau aku tak nak tidur, aku takkan tidur sekualitinya..ok..cuma iklan..

menjadi pelajar perubatan juga membuatkan aku suka akan kopi..hampa pun suka jugak kan..?

bermula dengan kegilaan aku terhadap kopiko sampai one abang senior ni tegur aku cakap tak bagus makan kopiko banyak-banyak dalam satu malam..hehe..

sehinggalah kegilaan aku sekarang ni terhadap kopi o ais..kat terengganu we called it kopi o peng..i study kat terenggganu you..

dan hari tu aku sempat cuba kopi jantan selama 3 malam berturut-turut..nak stay up punya pasai..sorang kawan aku yang recommend..one night stand katanya..(sila jangan pikir bukan-bukan)..

malam pertama aku try tak habis-habis masuk toilet..i got stomach upset..maybe perut aku terkejut kot apalah demam tuan aku ni minum kopi jantan..tak cukup jantan ka..? hey, perut, senyap kau..

nak dijadikan cerita time tu dah lah toilet aras 4 blackout, so, apa lagi, aku pun bagi perfume la kat aras 3..hehe..sebab majority budak laki stay kat aras 3 so rasakan..padan muka hampa..


aku sendiri tak percaya yang aku minum kopi itu..biar betik..? tapi sekarang ni aku hanya berkenan kat kopi o peng..kopi jantan dah tak kot..kopi o peng se..

p/s: geram kat kucing tok aku..sangat chubby..eh, chubby itu nama kucing aku..while asmachubby nama penjaga harta aku..kenapa semua chubby ni..? hehe..


BAIK DIJADDIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

  1. Amer.... apa kabar!. :)

    Dh ketagihh ngn kopi ke?? ieja dgn nescafe. hehe.

    cmna jdi bdk medic? stakat nie bleh gelka puaka tak lagi?? :D

    ReplyDelete
  2. eja (bayangkan amer jerit dengan bukaan mulut paling luas yang amer pernah buat)..! amer sihat..sekarang ni kat rumah tengah cuti 5 minggu..amer memang gila kopi..nescafe belum try lagi (jangan gatai amer)..medik buat amer jadi makin nak gelak puaka sebab nak release stres..eja study ok..?

    ReplyDelete
  3. Hahaha...5miggu kre lama la tu..bestla..huhu.. tryla nescafe. sedap. ieja addict dgn satu brand nie. tp xigat nma.ieja syor kd kwn ieja pun diorang ska.sedap. * kopi macam utk orang tua-tua.hahaha. :P

    alhamdullilah , ieja shat je. macam ni je la. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!