2011, let bygones be bygones..!

assalamualaikum, semua..moga dalam happy iman hari ni..aku tau hampa semua mesti excited nak baca post aku yang kali ni..hehe..mengaku je lah..tak payah nak malu-malu..
Diriwayatkan daripada Anas bin Malik r.a katanya: Sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda: Janganlah kamu saling benci membenci, dengki mendengki dan sindir menyindir. Jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Haram seseorang Muslim berkelahi dengan saudaranya lebih dari tiga hari lamanya. [Bukhari & Muslim]

post kali ni special sebab aku nak recap balik sepanjang 2011 yang tercatat sebagai kenangan terindah (mungkin jugak "terindah") dalam memory kepala otak aku ni..

(1) konvoi aidilfitri..


1st time aku bawak motor kat area terengganu ni untuk jarak yang jauh..ada potensi jadi mat rempit yang berjaya ni..jiwa kami jiwa rempit..haha..


berkonvoi pergi rumah dr iza..tu lah anak-anak dr iza yang masuk program smart qari hari tu..continuous assessment microbiology kitorang lebih tinggi daripada biasa akibat program ziarah ni..

(2) jamuan aidilfitri faskes..


walaupun ada memori pahit tapi jamuan ni tetap tersenarai dalam recapitulate 2011 aku..ayat bombastic sikit..

(3) trip to kelantan..


bowl-ing time..


urut-ing time..


pose-ing time..


makan-ing time..


hingus-ing time..


digest-ing time..


hot-ing time..

(4) dokumentari hubungan etnik..


sememangnya aku akan ingat sampai bila-bila sebab gain pengalaman kerja belakang tabir buat kepok..dan belajar nak edit video..selain dapat makan banyak hari tu..hehe..

(5) masak kek batik..


ambik resepi dari kakak and one of my batchmate..modified a little bit..tara..kek batik versi boboiboyz (our group names)..

(6) gambar kelas..


buat julung kalinya tangkap gambar kelas..tapi hasilnya..gambar aku tersangatlah kelakar..abang cameraman tu jealous dengan aku..titik..

(7) gotong-royong kampung..


best dapat bergaul dengan penduduk kampung ladang..cuma sayang tak dapat join time kacau bubur asyura..aah..mengidam bubur asyura..

(8) sepetang bersama batchmates


ok kita buat program kat sini..kami ajk tempat..haha..



dapat belajar main ragbi..tu yang paling penting..hehe..hah, amer main ragbi..?


i am promoting myself..sila muntah beramai-ramai..

(9) program smart qari..


aku memang tak suka budak-budak..haha..started to miss them actually (especially amir and aiman haha)..kumpulan kami dapat nombor 6..kami deserved nombor 1 (muka tak puas hati)..

(10) specimen prof murali


menggunakan treadmill hak milik unisza..sejauh 1.61 km aku berjalan hari tu..semata-mata nak menjayakan research prof murali who obsessed about human body..ye..obsesi..aku underweight (motif..?)..

(11) jaga booth kesihatan..


selamat datang..

(12) i am lost..
paling aku takkan lupa is aku hilang semua data dalam laptop..semua (termasuk koleksi gambar dan video peribadi aku hehe)..

(13) menjadi sebahagian dari shell..


selamat datang..(lagi sekali)..

(13) terima kasih, semua..


nak ambik kesempatan untuk ucapkan terima kasih kepada those yang bersama dengan aku sepanjang 2011..


p/s: apa pun yang terjadi..berjalanlah tanpa henti..sepahit apa pun ini..pelajaran yang bererti..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!