semua itu subjektif..!

assalamualaikum..masih dalam mood korban lagi ni..berkorban apa saja..
"Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Ditangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu." (Ali Imran - 26)

post kali ni aku nak menyingkap kenangan lalu (wah ayat)..kenangan dulu-dulu..zaman masa kecik-kecik dulu (walaupun sekarang ni aku tak lah besar mana)..


sangat common to have budak-budak ambik gambar sambil posing atas meja..dan aku pun sama..hehe..kalau sekarang ni aku nak posing atas meja lagi boleh tak (aku bukannya berat mana pun)..


see..kecik-kecik aku dah pandai posing maut..apatah lagi sekarang ni yang dah 20 tahun..haha..see my rambut..naturally kerinting..

saya tahu anda semua nak cakap yang saya ni comel masa kecik-kecik..hehe..mana ada budak-budak yang tak comel..semua orang comel masa kecik..siapa setuju angkat kening..


takkan masa kecik je comel..dah besar pun comel jugak kan..abaikan gambar di atas..sengaja letak tanpa ada niat jahat (niat tersembunyi je)..


hensem ke..cantik ke..comel ke..yang sewaktu dengannya ke..semua itu subjektif..like what mat luthfi said in one of his video..



tak guna menilai orang dari luaran kalau dalamannya tak cantik..just be confident with what you have..and ignore what people talk about you..

sangat terkilan apabila mak cik-mak cik bersembang pasal nak cari menantu (aku pasang telinga kot dengar depa sembang) yang segak-segak..nak yang putih-putih..hmm..


then what happen to those yang tak segak macam mamat kat atas ni (yang kurus kering)..kesian kat dia..tak tersenarai dalam list menantu pilihan..

sekian sahaja..terima kasih kerana membaca..nanti kunjung lagi..(macam tergantung je kan entri ni)..hehe..

p/s: assignment apk belum buat lagi ni..

BAIK DIJADIKAN TELADAN
BURUK DIJADIKAN SEMPADAN

Comments

Popular posts from this blog

MBBS UniSZA..!

housemanship at hospital kulim..!

medical student di hospital kulim..!